Training: Baliemedewerkers
Als baliemedewerker kom je vaak als eerste in aanraking met de bezoekers binnen jouw bedrijf of organisatie. Je verzorgt hier het eerste contact met je klanten, je geeft informatie en beantwoordt vragen. In dit proces moet je beschikken over een hoop vaardigheden, om het gesprek goed te laten verlopen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan klantvriendelijk en gerichtheid, communicatieve vaardigheden en je houding. Het is niet altijd vanzelfsprekend dat een gesprek goed verloopt. Je kunt zelfs te maken met verbale en non-verbale agressie door bijvoorbeeld onbegrip. |
Een gesprek kan een onverwachte en niet gewenste wending krijgen, dit gaat soms onbewust en kan heel snel gaan. In dit soort situaties doe je een beroep op je vaardigheden zoals bijvoorbeeld; je lichaamstaal, je stem en taalgebruik. Omgaan met mentale en fysieke agressie vraagt andere vaardigheden.
In training baliemedewerkers leer je vaardigheden en krijg je handvatten, zodat je op een verantwoordelijk manier kan handelen.
Fyment staat voor een op maat gemaakt training in overleg met de klant, maar laat onder andere deze onderwerpen aan bod komen in de training Baliemedewerkers.
• Gesprekstechnieken
• De- escalerend werken
• Verbaal en Non- verbaal communiceren
• Grenzen stellen
• Bewustwording